lördag 7 maj 2016

Turist på hemmaplan

Jag gör ännu en avstickare från tåg och tågvärd. Vi behöver alla omväxling och det har jag haft i dagarna tre.

Det är fint med besök. Extra fint med besökare som aldrig nånsin varit i Göteborg! Vad vill man visa då av vår vackra stad? Jo följande:

Torsdag: Skärgårdsbåt till Vrångö. Fyratimmars rundvandring med picknick.
Fredag: Besök i Botaniska trädgården*), stros från Feskekörka via Saluhallen och Avenyn upp till Götaplatsen. Titt in i Stadsbiblioteket och slutligen middag på Gyllene Prag.
Lördag: Spårvagn till Klippan, Älvsnabben till Lilla Bommen, lunch på Kungstorget, stros i Trädgårdsföreningen och Palmhuset, spårvagn till Slottsskogen, drickapaus på Villa Belparc, ett sista stros Slottsskogen runt och sedan avresa hemåt.

Vad mycket det blev. Jag blev trött bara av att skriva ner det. Men oj så skoj det är att leka turist i sin hemstad! Jag njöt varenda sekund. Underbart sommarväder har vi haft också. Göteborg kunde inte ha visat sej från en bättre sida. Underbara fina fantastiska Göteborg!! Emoji


*) Fast just Botaniska var jag inte med på själv. Då satt jag i kurslokalen och skrev prov i geografi, stationsförkortningar och SJ biljettsystem. Det gick vägen. Full pott! 

1 kommentar: