måndag 9 maj 2016

"Magic Magnus" å en Ann

Idag skulle vi lära oss kassahantering. Då behöver man diverse teknisk utrustning. En smart telefon, en läsplatta, en kortläsare, en skrivare (bärbar) och naturligtvis diverse program. Åsså behöver man en tekniskt duktig lärare. Det var därför Ann hade kallat in experternas expert; "magic Magnus".

Vi fick lära oss rent TEORETISKT hur det skulle kunna fungera. Men framför allt fick vi lära oss hur det är när det INTE fungerar!! Trots en "magic Magnus" så ville tekniken inte koppla ihop sej som den skulle/ska. Och jag fick rätt så ont i magen av blotta tanken att det skulle kunna vara på det dära viset när jag står inför ett arbetspass och det är på riktigt..... Emoji Svettigt värre.... *svälj*




Vi fick också veta våra första praktikpass. Jag kör direkt! Avslutning onsdag (25:e) och sedan jobbar jag torsdag, fredag, lördag, söndag och tisdag. Då är jag elev alltså. Och har handledare. Förhoppningsvis är tekniken med oss då, så att vi får se hur det funkar när det fungerar. Det verkar i alla fall som att NÄR det fungerar så är det ganska enkelt. Hrm.

I morgon bär det av till Stockholm för tre kursdagar i Hagalund. Semester? Nja, kanske inte, men i vicket fall miljöombyte. Och att bo på hotell är ju aldrig fel - i varje fall när man inte betalar själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar