torsdag 6 juli 2017

Tre sköna dagar

Jag har varit ledig i tre dagar, vilat knät och haft det gött. Första dagen åkte jag och en väninna till Alingsås och vidare till Museijärnvägen som går mellan Anten och Gräfsnäs. Vi åkte rälsbuss ena hållet och ånglok andra. Det var väldigt skumpigt och gick inte särskilt fort. Men oj så skoj det var! Och alla som jobbar på tågen och museet är verkliga nördar som går in för att det ska kännas som när man åkte tåg för 100 år sen.

Museijärnvägen Anten - Gräfsnäs
I Gräfsnäs åt vi medhavd lunch och jag passade på att bada i sjön Anten. Det var kallt och vattnet var ganska grumligt så som insjöar ofta tenderar att vara. Men nu har jag i alla fall badat i Anten! I Alingås, uppe vid stationen, står en food truck som säljer falafelrullar etc. Jag köpte en som var fylld med haloumi. Det var det godaste jag ätit på länge! Så har du vägarna förbi så.....

Dag två åkte vi till Varberg. Vi tog oss till nakenbadet och låg där och stekte oss vackert röda. Jag badade två gånger och det var underbart uppfriskande! Tippar på en 18 grader eller nåt sånt. Sen åt vi världens godaste pizzor på Invito Restaurang på Norrgatan. Rekommenderas! Trötta och nöjda tog vi kustvägen hem. E6:an är så fruktansvärt tråkig.

Staty på strandpromenaden i Varberg
Tredje dan gjorde jag lite ärenden. Var hos tandläkaren och fixade en fyllning samt inhandlade lite smått och gott inför semestern. Det är faktiskt bara 4 veckor kvar tills jag åker! Det går fort. Och nu ska jag jobba ganska intensivt så det var skönt att få pricka av lite på checklistan. Innan bedövningen hade släppt köpte jag en glasstrut. Det var ju dumt gjort. För är man bedövad är det jättesvårt att äta glass utan att sörpla och dregla. Det gör jag inte om! På eftermiddan tog jag mej till Smithska udden och försökte hitta lä från den iskalla vinden. Det gick sådär. Jag låg och läste, ganska påklädd, i två timmar. Nåt badat blev det tyvärr inte idag.

Nu är jag pigg på att jobba igen. Framför mej väntar åtta dar i ett sträck. En väldans trevlig variation på turer som det ser ut: Malmö, Uddevalla, Strömstad, Hallsberg och Stockholm, inkl en överliggning. Det ska bli roligt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar