lördag 2 april 2016

Aprilskämt

Det pratas om gårdagens mer eller mindre lyckade aprilskämt och jag småler lite åt uppfinningsrikedomen. Som att bygga skyskrapor på Slottskogsvallen. Att Stockholm har ett svart hål där en grävskopa samt ett antal kaniner försvunnit. Eller skämtet om att dra en pipeline med öl rakt in i kommunhuset i Skellefteså, för att "få bättre stämning i kundtjänst". Hahaha!

Jag lyckades själv med ett jäkligt bra aprilskämt för typ 20 år sen. Det började lite oskyldigt och fick sedan en skojig snöbollseffekt. Så här:

Min dåvarande särbo brukade ta bussen till jobbet. När vi åt frukost på morgonen 1 april hävde jag ut mej att han nog borde ta en annan buss idag eftersom dom har grävt upp Grimmeredsvägen. Bussarna går nog inte där idag. Jag föreslog att han skulle gå till en hållplats som låg lite längre bort. Min särbo blev upprörd över informationen. Att den kom från mej och inte från Västtrafik. Det borde dom ju ha sagt, dundrade han. Han valde därför att gå till botten med det hela och ringde helt enkelt Västtrafik för att fråga. Jag fick anstränga mej för att inte brista ut i skratt när han stod där i telefonkön och muttrade. När han sedan kom fram blev det ju panik även på Västtrafik. VA?!?!?!? Har dom grävt upp Grimmeredsvägen?? Det hade vi ingen aning om. Ett ögonblick så ska jag höra efter..... Då kunde jag inte hålla mej längre. Och min särbo förstod att han blivit lurad. När kvinnan på Västtrafik återkom till luren fick hon också veta att det var ett aprilskämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar