fredag 22 april 2016

Almanacka

Jag var lite sent ute med att vända blad i en av mina almanackor. Jag har flera. Men när jag till slut gjorde det så kom den här trevliga bilden fram! Jag blev förstås väldigt glad. April månad också! Som av en händelse...

"Expressfart mot våren" av Jen-Long Liu, mun- och fotmålare
Varje år köper jag almanacka, kort och brevpapper från Mun- och Fotmålarna i Sverige. Jag tycker att det är imponerande hur fint de kan måla med munnar och fötter. Det kan inte jag. Här är deras hemsida: http://www.mof.se/

Nu kanske inte SJ:s tåg ser ut riktigt som på bilden men det gör inget. Det är ett tåg, det är april och det är fullt av glada människor. :-D

PS Jag har bett om lov att publicera bilden!


1 kommentar:

  1. Vad roligt, mamma har också alltid köpt vykort från dem, helt fantastiska - en annan som inte ens får till det med händerna...

    SvaraRadera