tisdag 19 april 2016

Case # 04065150

Det här har ingenting med tåg att göra. Det handlar om en annan stor passion jag har: GLASS! Och att det är lite skönt att få ur sej irritation på rätt ställe.

Jag gick på stan en solig dag och blev givetvis glassugen. Det var en perfekt dag att testa en av årets glassnyheter: Lakritsdröm! Lakrits och Dröm, två för mej positivt laddade ord, men ack vad jag blev besviken.... Mina nära och kära fick höra alla detaljer om denna "mardröm" vilket förstås inte hjälpte ett endaste dugg. Jag blev inte gladare för det. Jag beslutade mej då för att framföra min kritik till den som faktiskt borde höra den, nämligen GB själva! 



Sagt och gjort. Det blev ett mail.

Hej!
Det var glassväder härom dan och jag älskar lakrits! Varför då inte kombinera detta tänkte jag och köpte en av årets glassnyheter: Lakritsdröm.

Min första besvikelse var att det fanns 2 cm LUFT mellan strösslet och locket!! Glassen är alltså betydligt MINDRE än vad man förleds att tro. Det var inte snyggt. Skäms att luras på detta vis.

Sedan var det ju knappt nåt strössel. Varför snåla med det? 

Det värsta är trots allt att det saknas LAKRITS!!! När man tagit sej igenom de 2 centimetrarna luft och knaprat i sej de magra strösselflarna kommer man till en isig och smaklös VANILJGLASS. Jo jag vet att den är laktosfri - arma stackars laktosintoleranta - men LAKRITSEN, kära GB, LAKRITSEN. Glömde ni lägga i den? Eller är det därför den heter LakritsDRÖM? För att vi ska DRÖMMA om det? 22 kronor för en dålig dröm. Nejtack.

Döp om glassen till Vaniljstrut med inslag av lakrits ELLER, bättre, fyll upp struten ända upp till locket genom att blanda upp den isiga vaniljglassen med mjuk härlig LAKRITS!! Det är det kunder med smak på lakrits vill ha. 

Tack för ordet!

Redan samma dag fick jag svar. Frågan hade blivit ett "case" och fått en hashtag och ett nummer. Tjusigt!

Tack för ditt mejl. 

Vad tråkigt att din Lakritsdröm glass saknade strössel, vi ber om ursäkt för det. Självklart ska det vara en jämn fördelning. Vi har personal vid linjen som övervakar när glassarna doppas i strössel och de ska plocka bort glassar som inte håller måttet. Vi beklagar att den glassen du köpt kommit ut till försäljning.  Vänligen återkom med bäst-före datum, L-kod på förpackningen samt inköpsställe så gör vi en reklamation på glassen och postar dig en glasscheck så att du kan unna dig en ny glass. Återkom även med din adress. 
Med vänlig hälsning


Min son och jag hade väldigt roligt åt att det blivit ett "case" av mitt lilla mail. Och att det finns "strösselkontrollanter"! Det yrket visste man inte att det fanns. Däremot tyckte jag väl att uppmaningen att återkomma med bäst-före-datum, L-kod och förpackning var märklig, för att inte säga korkad. Jag har då aldrig sparat på någon glassförpackning då jag går på stan. Det blir ju lite kladdigt i fickan liksom. Sen var det ju faktiskt inte strösslet som var min största besvikelse utan förpackningen och bristen på lakrits! Så jag blev helt enkelt tvungen att skriva ett svar och förtydliga det. 

GB svarar nu att "det var tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med glassens förpackningoch att jag nu kan få en glasscheck bara genom att återkomma med min adress! Lakritsen nämns fortfarande inte. Den ska vi konsumenter tydligen fortsätta att drömma om. 

Besvikelsen har gått över och jag är inte lagd åt det långsinta hållet. Att det blev ett blogginlägg är mer för att jag tycker att historien har en viss charm. Jag kommer att ge GB min adress så att jag kan få en glasscheck, det kan ju är aldrig vara fel, men jag kommer ABSOLUT INTE att köpa någon mer Lakritsdröm. 

Och nu har du också blivit varnad. Älskar du lakrits så köper du INTE Lakritsdröm!!!

1 kommentar:

  1. Haha, ja det låter som mitt företag där man ständigt måste lägga sina "case" och skapa "tickets" i en oändlig diverse flöden där inget är det andra likt! Vare sig man behöver lite hjälp med telefonen eller vill ha en skruv iskruvad... Fast man lär sig ju vilka man behöver vara tjenis med å så ringer man direkt till fotfolket och får det fixat ändå :-) Jag lovar härmed undvika denna stackars ursäkt till lakritsglass. Och jag har för övrigt ätit jättegod laktosfri glass så inte ens det är en ursäkt!

    SvaraRadera