torsdag 17 mars 2016

Intervju!!!

Den 1 februari är min ansökan inne på rekryteringsföretaget. Den 22:e kan jag inte hålla mej längre. Jag mailar och frågar när man ska dra igång? Den 24:e ringer telefonen och jag blir intervjuad i ca 10 minuter. Jag sköter mej bra tycker jag. Jag är påläst och levererar tydliga svar. Och visst, två dagar senare blir jag inbokad på en riktig intervju!!!

Jag köper smink och kläder för nästan 3000 spänn. Jag affirmerar dagligen. Jag drömmer om SJ. Jag har svårt att söka andra jobb. Det känns som att jag är "otrogen" eller nåt.

Måndag 29 februari träffar jag Håkan i SJ:s lokaler vid Centralstationen. Håkan är från Stockholm och runt 50. Jag kör alla mina tricks med kroppsspråk och hållning, är uppklädd och lagom sminkad, har förberett fem frågor, har med mej pappas gamla portfölj med meritförteckning och polisutdrag. Jag är så laddad man kan vara. Och samtidigt märkligt kolugn. Pappa skulle ha gillat det här. Folkes flicka sitter på intervju hos SJ. Pappa nickar stolt.

Håkan och jag klickar rätt bra. Jag slappnar av och tiden rusar. Vi t o m drar över med några minuter. Det är så trevligt och vi har så mycket att prata om. Håkan ska vaska fram "tio guldkorn" ur de 400 ansökningarna säger han. Men jag glömmer fråga om jag är ett av dem.....

Därför blir glädjen enorm när det på internationella kvinnodagen kommer ett mail:

Grattis! Du har gått vidare i rekryteringsprocessen som Tågvärd till nästa steg som är att träffa gruppchefen på SJ i Göteborg.

Och tisdag 15 mars sitter jag återigen i SJ:s lokaler. Denna gång träffar jag Anders som är en av gruppcheferna här i Göteborg. Alltså min blivande närmaste chef. Kanske. Jag får nu lite mer specifika frågor men tycker att jag svarar rätt bra på dom också. Innan jag går gör jag det solklart för Anders att för mej är tågvärd inte bara ett jobb - det är DET jobbet! S o m  j a g  v i l l  h a.

Kanske var det det som tog skruv eller jag vet inte men två timmar senare blev jag uppringd av en kvinna som bokade in mej på sista kontrollen: Läkarundersökning.

Nu är det VÄLDIGT VÄLDIGT nära!

1 kommentar:

  1. Hej Folkes flicka!De är dumma i huvudet om de inte tar dig.Det är klart att du ska ha jobbetDu är folkets önskan.Finns inget bättre!
    Kram
    MSz

    SvaraRadera