torsdag 17 mars 2016

Blå tåget

Blå tåget är ett udda inslag i Sveriges tågtrafik. Deras blå vagnar med guldbokstäver är av modell äldre. Restaurangvagnen har vita linnedukar med färska blommor på och det finns en bar med piano där det spelas live-music. Personalen är extremt vänlig och stämningen är glad. Det är Skandinaviska Jernbanor som driver tågtrafiken och deras motto att "erbjuda en kvalitetsresa i genuin tågmiljö, där själva resan är en del av målet" är tydlig för alla. Det skulle vara en dröm att få jobba på Blå tåget.

Jag ringde dem i november, jag ringde dem i december, jag ringde dem i januari. Jag skickade in cv och personligt brev. Men inte förrän i februari fick jag ett klart besked: Vi har inget behov av att anställa för tillfället. Det var den 2 februari. Redan den 10 februari såg jag på Arbetsförmedlingens Platsbanken att dom sökte tågkonduktör....

Jag hade väl "fel profil"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar