torsdag 17 mars 2016

Att säga nej till andra och ja till sej själv

13 oktober var jag på anställningsintervju på Företag AB. För första gången på över 11 år fick jag frågor som: vem är jag? vad vill jag? och varför då? Och varför skulle jag passa just där?

Ja det var just det. Varför skulle jag passa just där? Jamen det är ju det här jag alltid gjort! Det är ju det jag kan. Jag kan inget annat. Väl? Eller ja.... jag vet ju att jag kan det här. Jag behöver ett jobb efter jul nu och..... Tja, välj mej bara! Jag är bra.

16 oktober åkte jag SJ snabbtåg igen. Det var väl en himla tur att jag gjorde det. Nu blev jag påmind om förra resan, resan där jag fick veta att tågvärd är världens roligaste jobb. Ville jag inte ha världens roligaste jobb? Jo det vill jag!

Så att när arbetsgivaren på Företag AB ringde upp och sa att jag fått jobbet så tackade jag nej. Nej till dom och ja till mej själv.

Jag ska bli tågvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar