torsdag 17 mars 2016

Det började med en tågresa

8 oktober 2015 åkte jag SJ snabbtåg till Stockholm. Det var inte första gången precis. Jag kan inte räkna till antal gånger jag åkt just mellan Göteborg och Stockholm.

Jag känner mej hemma på tåg. Det har jag alltid gjort. På tåg kan man göra så mycket. Sova, prata, äta, läsa, sticka eller bara sitta och titta ut genom fönstret. Det finns dom som jobbar också men det har aldrig jag gjort.

I bistron köpte jag en kaffe och något att äta. Tågvärden var en ung man, en f d sjöman visade det sej. Han var charmig och trevlig och sa att han hade världens bästa jobb! Jag har många gånger tänkt att det bergis är så. Att tågvärd faktiskt är något jag skulle kunna tänka mej.

Vi pratade på en stund. När jag gick hojtade han att "vi kanske ses som kollegor då!" Det kändes bra när han sa så. Jag tror det var då jag bestämde mej. Men jag glömde fråga vad han hette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar